Monday, February 25, 2013

'Mata Palsu'

Assalamualaikum w.b.t

Setelah sekian lama tak update, tetiba rasa terpanggil untuk update.
Muahmuahmuah *cium blog sendrik. rindu habaq hang..

Kali ni nak cerita pasal contact lens. First of all, layan jap video Ustaz Azhar Idrus ni..





Menurut video ni, perempuan hukumnya harus pakai coloured contact lens tp laki haram, Okay, actually nak betulkan perspektif orang terhadap insan yang memakai contact lens berwarna macam aku ni. Aku bukan saja2 pakai contact lens ni, aku pakai sebab rabun. Pakai yg kaler2 pulak kenape? Sebab aku dah pernah try yg clear/colourless tp tak sesuai dgn mata. Mata aku cepat rasa kering dan tak selesa. Alhamdulillah aku guna yg coloured contact lens, mata rasa selesa. Btw, aku takdelah pakai kaler2 mengarut mcm kaler biru ke hijau ke. Aku pakai kaler kelabu dan yg tak ketara berbeza sgt dgn warna mata asal.

Thats it. Itu pasal aku la. Bukan nak marah ke..idok la cuma nak betulkan la pandangan orang ni. Tak suka la bila keep saying 'mata palsu' segala kan.. aku bukan saje2 tp ada alasan. Harap faham la ye. Sakit jugak hati kita nih. Hahaha.. Takpela, yang penting kita tahu niat kita kan?

Berkenaan dengan bahaya pakai contact lens. Yes, aku ada baca mengenai tu. Tapi aku yakin, selagi aku ikut penjagaan yg sepatutnya insha Allah takkan timbul masalah. 

Kat link ni ada share perkara-perkara yang perlu dipatuhi dalam pemakaian contact lens.
>klik sini<
Sekian saje entri kali nih.. ^_____^

1 comment:

Sakura Sue said...

nak pakai jugakk! wink2 hehe