Monday, August 1, 2011

Dugaan OH Dugaan Part 2

Assalamualaikum w.b.t

Part 2 of the entri titled Dugaan OH Dugaan.. Hoho..

Sambung terus la kesah keesokan arinye. Pagi tuh lepas breakfast pe sume, kami pun keluar. Tujuannye nak g hantar lappy aku ke 'klinik' nye yang terletak di Digital Mall Seksyen 14 dan juge ke butik tudung Maira...akak aku ade la buat bisnes jual tudung sikit. G sane nak amik stock la gitu. Mule2 g butik Maira tuh dulu. Fuhhh..kemain banyak tudung kat situ. Lawo2 jugak lah.. Aku pun tolong la dia pilih2kan tudung mane nak diamik buat stock. Huhu..

Digital Mall Seksyen 14
Kate orang itu lappy aku perlu diformat kembali. Sedey! Lebih kurang dalam 2 jam gitu bole siap ler. So, kami pun beredar la dulu. Bagitau diorang kami akan amik lappy tuh dalam kul 2 lebey.

Sudahnye..balik la umah akak aku. Aku pun kemas2 la pe barang yang patut. Tiket nak balik Muo da beli arituh kat bustand Muo. Bas Transnasional.. kalo bas nih bole bli tiket terus dari bustand muO tuh. Tiket pukul 3.40petang. Dalam kul  2 lebey, lepas settle makan+solat sume..kami pun gerak keluar la. Nak g amik lappy then anto aku ngan adik aku ke TBS.

Sesampainye di klinik dimane lappy aku dirawat tuh..depa kate lappy blom siap. Lagi 5 minit.. Hehh..kate je lime minit tapi dok tunggu ade la dalam 10 minit. Sabo jelaa~  Pastuh kitorang pun cecepat la gerak g TBS berpandukan GPS. Jam mase tuh da pukul 3 something.. huhh..

Jenk3..tau ape jadik? Sampai kat TBS kul 3.40..oh oh oh~ Aku dengan adik aku berlari pantas menuju ke terminal bas bawah tuh. Dannnnnnnnnnnnnnnnnn~~~ Kami dikecewakan dengan kepergian bas tersebot.. T.T Sedey ok! Aku pun call la akak aku.. "Bas da jalan.." Akak aku bole gelak la..poyo betol. Lepas dia datang jumpe kitorang kat tingkat atas tuh, kitorang pun g la kaunter Transnasional. Nak tanye kot2 bole tukar tiket ke.. Sekali lagi kecewa bile dia kate bas paling cepat pun kul 6.30petang. Gile lambat! Tuh pun kena tambah harge tiket.

Last2 kami buat keputusan naik bas cap lain..CEPAT SEDIA Ekspress.. tiket kul 4.30petang. Harga RM16.00.. Tiket Transnasional yang da terlepas tuh burn begitu saje.. Haha..ape bole buat. Kitorang pun tunggu la kat lobi TBS tuh. Tengah dok perati anak2 buah aku berlari2 kat lobi tuh tetiba aku ternampak seseorang. SHUIB Sepah! Haha..bersame wife nye, Siti Sarah. Dia lalu jela depan aku. Takdenye aku nak terkejar-kejar mintak otograf kan..haha.. Lain la kalo yang lalu depan aku tuh BEAST ke MBLAQ ke Lee Minho ke..hahahaha

KPop Artist~

*Jumlah kerugian terkumpul :RM2.00+RM16.00 = RM 18.00


Dalam bas CEPAT SEDIA Ekspress
Huhh..agak lembab la bas nih gerak. Dia tunggu sampai cukup penumpang baru gerak. Tapi bagus jugak kan..takde la kejam macam Transnasional. Huhh.. Dedekat kul 4.45petang cmtuh baru la bas tuh gerak. Yang aku bengang tuh penumpang yang lambat tuh.. Da la lambat, pastuh siap bole keluar balik lak kate nak g toilet jap. Taik kucen betul! Hehh.. Banyak benda aku nak cite pasal dalam bas nih. Ingat lagi Part 1, pasal minah Indon yang bagai nak rak bukak mp3 dia? Huhh..kali ni lagi banyak aku nak complaint. Lebih kepada incik drebar bas.

Profile pemandu bas tersebut
Nama : Tidak diketahui
Jantina : Lelaki
Bangsa : India
Status Perkahwinan : Berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki
Lagu favourite : Ape2 lagu Tamil


Dia siap bawak anak n bini dia naik bas tuh. Anak dia duduk sebelah dia. Da namenye budak kan, tangan tak reti nak diam la kan. Dok la usik sane sini menganggu fokus si ayah yang sedang memandu bas tuh. Aku yang duk belakang drebar nih bengang je rase. Bini dia pun bukan nak amik anak nye tuh.. Kasik duk diam2.. Haih.. Cite pasal cara dia memandu. Pehh...bawak bas macam da lame idup! Dey macha..ko tuh bawak ramai orang. Cube la berhemah sket bawak bas tuh. Hadoo... yang paling aku ase menyirap macam sirap tuh dia boleh nak memotong sebelah kiri. Nenek dia la kan.. ko tuh memandu bas bukan beskal nak selit2. Huhh.. Lagi satu suke noe bawak bas dedekat dengan kereta kat depan. Ape masalah beliau pun aku tak tau..hehh.. Dan lagi dia sesuke ati je langgar lampu merah.. Maksud aku tak berenti bukan langgar tiang traffic light tuh.. Kui3..

Mase dalam bass tuh dia on radio channel Tamil saje. Duhh..penin den. Bukan diskriminasi tapi consider la penumpang. Puaskan telinga dia je. Bukak la channel Hitz.fm ke..haha Da bengang tuh aku on ler mp3 aku. Sekali lagi menggunakan earphone ye..huhu..

Kami sampai ke Muo lebih kurang kul 6.45petang gitu. Alhamdulillah sampai dengan selamat. Tapi siyes aku cakap, pengalaman naik bas balik ke Muo tuh memang mengerikan. Ati tak tenang bile mengenangkan cara c drebar memandu bas. Huhh.. Pape pun, aku bersyukur sumenye selamat.

The End

2 comments:

aremieroul said...

he3.. :))

fara feroza said...

len kali kalau jmpee cakp cam ni..."manisnya sepah ini..haaaaaaaaaa" huhu