Sunday, July 31, 2011

Dugaan OH Dugaan PART 1

Assalamualaikum w.b.t

First of all aku nak wish Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat Islam di dunia macam la satu duni bace blog aku kan? haha.. Esok kite sume akan start berpose..jangan lupe bangun sahur pagi2 esok. Huhu..

Ok la..aku nak cite hal yang berkaitan dengan tajuk entri aku kali nih. Dugaan~ Semalam, aku ngan adik aku, Azwan g merantau ke Kolumpo.. g umah akak aku, Azrine tuh. Tujuan utama aku ke sane adalah untuk menghantar Mr Didie ku (name manje lappy aku =P). Didie aku x sihat..x leh start windows. Kenape nak anto sampai ke KL sane kan? sebab lappy tuh dibeli kat sane. So, still dalam warranty. Sebelum naik bas ke KL semalam, sempat lagi aku jengah kat kedai2 dalam bustand tuh cari Malay epOp..haha.. Agak kelakar issue bulan Ogos nih sebab ade sampul duit raye yang bergambar idol (Beast, 2PM, TVXQ, SuJu, SHINee n Big Bang). Macam pelik je kan, da la ade tulis Selamat Hari Raye cemtuh..hoho... belek punye belek, aku beli yang ade sampul duit raye pic Beast. Haha..kunpem la kannn~

Kisah dalam bas Maharani (Muar-KL)
Dalam bas tuh aku duk la sebelah adik aku kan, sebelah seat kitorang tuh ade minah Indon duduk. Hadoo..risau betul aku dengan minah tuh. Aku tak tau la dia pekak ke hape kan..kemain lagi dia bukak mp3 lagu Indon sekuat-kuat alam. Peh..sakit otak aku. Sabo jela kan~ Dalam ati terbako weh, macam nak amik henpon dia pastuh campak keluo bas.. Baru puas ati aku! Hahahaha..  Disebabkan da bengang tahap max, aku bukak mp3 sekuat ati aku. Oh no no no...bukan gune speaker..aku  pakai earphone ok! AKu tak sekejam beliau nak menhancurkan ketenteraman orang lain dalam bas tuh. Haha.. Da halfway jalan tuh, tetiba lak dia offkan mp3 kat henpon dia tuh. AJAIB! Haha..tapi kejap je..hehh..bengang2..

Sampai di TBS (Terminal Bandar Selatan)
First time aku sampai kat tempat nih. Huhh..besaq weh! Jakon kejap. Haha.. tempat nih baru lagi. Bas skang da tak turun pudu lagi dah. Sampai je kat sini, aku pun mencari la jalan untuk ke stesen KTM BTS.. Pegi la kat kaunter tiket tuh.

Aku : KL sentral 2 orang..
Akak kaunter : Err..tapi delay la dik...dalam 55min..lebih kurang 1 jam la..
Aku: Hah? Ermm..takpe lah..bole je..

Aku pun menyerahkan la bayaran sebanyak RM2. Memandangkan tren memang akan lambat sampai, aku ajak la adik aku ke TBS balik. Nak g solat asar dulu. Otw patah balik tuh aku call la akak aku, dia kate lame noe kene tunggu. Aku kate nak buat camne, gitu jela.. Then lepas settle solat sume, kitorang g la balik ke stesen KTM tuh. Sesat pulak nak cari tempat nak tunggu tren tuh..haha..sengal! Pusing2 akhirnye jumpe. Mak aihh..ramai gile orang tengah tunggu tren. Pengsan kite dikk... Aku pun ajak la adik aku menyelit2 dikalangan orang ramai tuh supaye nnt dapat masuk tren. haha.. tengah dok tunggu2 tuh, dapat msg daripada akak aku. Katenye nak amik kitorang. Lohh sudah..aku da beli tiket. Kitorang pun patah balik la ke TBS semule. Aje le kann..pusink2 je. Penat dow~
*kerugian setakat ini: RM2.00

TBS kembali
Kitorang pun cari la mane tempat2 kosong kat situ nak duduk. Jumpe! Cecepat kitorang duduk. Haha.. Tunggu dan tunggu. Yang adik aku nih asik2 la kate lapo. Haihh..perut kapasiti beso. Huh.. Last2 akak aku datang bersame c Mustaqim anaknye. Huih..berbunge ati. haha..




To be continue................

2 comments:

emeera asnary said...

perghhhh ~ ingat dak akaun jee berkira even dua henget, kamu pown ? hehe

ish, nga sedap baca, tetibe kene tggu sambungannye, huhu :)

Atiqah Razak said...

haha..mesti la..dua hengget bole beli macam2 taw..

penat nak menaip nih..kene sambung esok ker..hoho