Monday, May 30, 2011

Saya NAK benda2 nih!

Assalamualaikum w.b.t

Ehem2..sejak duk umah sebab MC nih,asik la nak menghapdate blog kan cik Atiqah nih.. Haha..ape boleh buat kan? Bosan tau tak dikuarantin kat umah. Haih..ha,tengah dok breaklunch (breakfast+lunch) tadi, tetiba aku terpikir nak share dengan korang benda-benda yang aku nak miliki.. Ahah...!  Mari kita tinjau-tinjau...haha

Juara carta ialah encik Nikon DSLR. Tak kire la model hape..janji dapat sebijik camera DSLR nih da cukup baik da. Haha.. Kenape DSLR? Sebab aku rase camera nih sejuk COOL. Ditambah pulak minat aku terhadap photography. Cume minat nih tak dapat dikembangkan sebab aku tade kamera sendrik. Setakat kemera hp ade lerrr..hoho.. Kalau dapat sebijik kamera nih, memang sape2 nak suh aku snap pic dengan rela aku snap. Haha.. DSLR nih jadi impian aku da lame da cuma susah nak direalisasikan sebab sebijik encik DSLR nih bukan murah, beriban! Mane nak cekut duit? Korek tanah boleh jumpe x? Haha.. Ade sape2 sudi nak hadiahkan aku? Ngahaha...


Encik Nikon D5000 DSLR saya*! perasan 


Next! Honda City latest model nih..


Peh! cun melecun! Huhh..dapat nih,memang aku jage. Kalau dapat simpan dalam umah,mmg aku simpan dalam umah. Haha.. Why this car?   Sebabnye mudah saje..kereta nih smart, stylish dan mantap! Cehh..poyo kan? Ala...aku ta suke kereta2 mewah cap lain. Cap Honda jugak yang smart. Tunggu la aku keje nanti, sebijik Honda City depan umah..hahaha.. 


Seterusnyer...jeng3.. Apple iPad...!! OMG!!! 


Comey gile kan iPad kaler pink nih? Duhhh..mantap! (abaikan kegilaan aku*) Kenapa iPad? dan kenapa warne pink? Ok2..iPad sebab sekarang nih bendalah nih satu trend la. Seperti DSLR tadi, iPad nih COOL! Haha..pink pulak sebab...errr...comey? Ala, ta kesah la warne ape..yang penting Apple iPad..huuu..


Proceed~ ha,benda yang nih hanye bile aku da koje +bile aku da kaye je akan tercapai.. Sebuah rumah yang sepenuhnya didesign oleh aku..mengikut cita rasa aku dan rumah itu akan menjadi rumah aku dan keluarga! Hahaha!!! Over lak..hehe..Tade gambar untuk yang nih sebab masih dalam imaginasi sahaja.. Haha..sengal! Yang nih memang susah sket la nak tercapai sebab memerlukan kos yang amat tinggi.  Jadi, aku perlulah belajar bersungguh-sungguh dan kerja hebat2 demi menjadikan RUMAH AKU satu realiti..haha



Next!! Aku nak memiliki sebuah gitar..nih da berabad aku nak tapi tak terbeli2 sebab aku asik pikir je...kang beli tapi tak belajar main cm rugi plak..haha.. Ha..cube tengok gitar pink disebelah..haha..PINK lagiiii~ Nih kan sebab aku terpengaruh dengan cite WGM (We got Married) YongSeo couple tuh. Seo Hyun nak beno gitar kaler pink nih and last episode Yong Hwa hadiahkan Seo Hyun gitar pink tuh. Comey betul~ Sebab tuh aku cm gile sket bile tengok gitar kaler pink..haha


Last episode WGM YongSeo



Haa...lagi satu. Aku teringin beno nak memiliki sebuah private jet. Ecehhh..gitu~ melampau sket la kan..haha.. Kenape? Sebab senang aku nak terbang kemana2. Selesa lak tuh. Giler ah.. Lagi satu senang mak bapak aku nak g melancong memane.. Huhuhuhu..bagus x? Tapi ko ingat senang ke? Mane ko nak mendarat kat Muo nih?? haha.. Lagi satu, ko ingat murah?! Eh2..termarah diri sendrik plak..huhu tape la..why not berangan nak ade jet peribadi nih. Mane tau satu hari nanti ade duit lebih..boleh angkut sebijik? haha.. 


semoga jadi realiti..hoho


Macam2 kan aku nih..mengarut ngarut pun ade..tapi sume tuh tak salah. Dari impian la kita akan lebih berusaha untuk mencapainye. Ye x? haha.. Hopfuly benda-benda yang aku impikan nih suatu hari nanti akan menjadi milik aku. Huuu~




No comments: