Wednesday, May 4, 2011

Gelabah!

Assalamualaikum w.b.t.

Gelabah! Ye..gelabah! Korang tau ke ape itu gelabah? atau hanye tau labah-labah je?



Haa! Ni ler yang aku nak cite nih. Actually aku nih boleh dikatekan seorang yang gelabah jugak a.. Buktinye?

Case 1:
Petang tadi mase aku keje... Mule2 ta ramai patient datang..kejap lagi....hambik ko! Tetiba je ramai. Arini aku jage kaunter untuk register. Dan buatnye ramai lak yang datang ketika itu ialah patient yang 1st time datang klinik nih. Peh! Gile kelam-kabut aku register diorang sebab banyak information kena mintak dari diorang.
Ditambah pule dengan tangisan bayi yang takut na jumpe doktor..
Makin gelabah la macik weh.. Sampaikan kalkulator kat depan mate pun tak nampak.. pe cer?? Nak bace reading kat timbang pun cam lembab je..haha






Case 2:
Tengahari tadi tem balik dari keje......ade road block oke!
Urghh..walaupun aku taw aku tade salah ape tapi ntah nape aku nebes..haha.. lagipun tem tuh aku memang da berhajat nak balik ke rumah dengan kadar segera, tetiba ade road block lak..ta suke ler cenggini kan? Incik polis tuh suruh la aku ketepi..

Seperti yang sedia maklum,da suh ketepi tuh konpem2 la nak tengok lesen+kad pengenalan+road tax kan? Aku boleh buat muke derk je..dia mintak baru aku bagi. Hehe.terlupe la. Maap la ye incik! Bukan sengaja tapi disebabkan aku rase gelabah, aku jadi lupe segala benda. Ishh...!

Nih la masalah aku. Gelabah tak memasal.. mende ntah. Kekadang aku pun pelik gak. Pe masalah ye? Haha... Sape taw angkat tangan?!


p/s: sangat penat keje arinih sebab ramai orang secara tiba-tiba. balik pun lambat sebab ade patient mintak tolong tunggu dia datang jap sebab anak dia demam panas sangat. baik kan kitorang tunggu? huhu