Monday, April 25, 2011

Untung Laa~

Assalamualaikum w.b.t

Yahahaha..ape yang untung noe tuh wey? Sabo le jah oi, aku nak cite la nih..

Ashraf Muslim.
Ha, kenal? Haih..da bertunang dah dik oih.. Melepas..!Haha..gedik lak ko. haha.. Sebenonye ape yang aku nak cite ialah mengenai kisah beliau dan tunangnye la. Sweet sangat bile aku bace camne si Ashraf ni melamar tunang dia. Actually not sweet but really nice.. sebabnye? Dia takde pun nak bercinta-cinta nih, terus je ajak kawen. Kan elok gitu..Terpikat pun sebab tengok sopan santunye cik Dayana tuh.

 << cik Dayana + incik Ashraf

 Aku pun menyimpan angan-angan la kan ditemukan jodoh dengan laki yang macam Ashraf Muslim tuh. Da la hensem, beriman lak tuh. Haih.. Tak hensem pun takpe la janji dia beriman, mampu nak didik aku jadik isteri solehah. Kan? Indah dunia nih..huhu.. Rasenye aku da layak untuk bercakap tentang kawen-kawen nih kot. Saye da 19 tahun ye.. Bukan la aku nak kawen sekarang pun. Cume memasang angan-angan untuk masa depan. Tapi dengan keadaan dunia sekarang nih, kemain la susahnye nak cari laki yang berkualiti. Haha.. Tengok jela kat universiti nun, peratus manusia yang berjantina lelaki adalah sangat kecil ye.. Bukanlah nak kate yang tak masuk universiti tuh tak berkualiti. Itu cume salah satu contohnye.

Dah2..dok jauh lak cite. Memang tak salah nak bercinta kan tapi kenalah pandai jaga batas. Setan tu ade je. Pada aku la, dikala umo macam aku yang baru nak kenal erti hidup kat dunia nih, tak payah la sebok nak pikir bercinta-cinta nih dulu. Bohong la kalo aku kate aku nih tade terdetik nak ade pakwe tapi aku pikir adalah sangat baik jika aku mengutamakan masa depan aku dulu..jodoh kita Allah da tentukan. Tak payah nak kepoh bercinta bagai nak rak tapi ended up dengan clash. Buang masa ngan duit je. Sekarang nih dalam pikiran aku...............

sambung belajar >> graduate >> keje >> senangkan edop mak bapak >> kawen


dalam ati aku de cite-cite nak sambung blajar sampai master.. InsyaAllah jika diizinkan.. Doakan la aku ye..

No comments: