Saturday, January 22, 2011

Keyakinan Diri yang malap....

Assalamualaikum w.b.t..

Kali nih aku nak bercerita mengenai keyakinan diri. Haih..aku nih antara orang yang tade keyakinan diri. Bukan kurang taw tapi TIADA.. Ntah la kan..kenapa aku mesti rasa camnih. Da try da nak bina keyakinan diri tapi tetap gak aku kalah dengan diri sendiri. Kenapa susah sangat ye nak memiliki anda cik KEYAKINAN? Selalu sangat aku rasa rendah diri daripada pelbagai aspek..

First of all bila tengok orang cantek,mesti terdetik rase jeles. Nape aku ta cantek ye macam dia? Tapi, aku tanamkan dalam jiwa..bersyukur la dengan ape yang Allah da bagi. Mungkin orang tuh cantek tapi dia mesti ada kekurangan lain.

Second,bila bersama-sama dengan orang pandai aku mesti rasa diri nih sangat b**oh. Demi menghilangkan perasaan tuh,aku cuba nak jadi seorang yang rajin. Tapi, kesedaran itu hanya bertahan sementara. Terok! Macam mana nih??

Urm..ntah la kan..hidup nih macam2.. Kita kena pandai mencorakkan kehidupan sendiri kalau mahukan kehidupan yang sempurna. Ya, tade yang sempurna melainkan ALLAH S.W.T tapi sekurang-kurangnya kita perlu berusaha. Di kala nih, aku memang memerlukan keyakinan diri yang ntah dari mane aku nak dapatkan. Aku tak boleh selama-lamanya hidup dalam bayangan orang lain. Go for it Atiqah!


Errmm...Cuti da nak abes..esok da kene balik KMJ. Huihhh.. dalam ati 50-50..
Serunuk nak balek sebab bosan duk umah..tapi takut nak balek sebab memikirkan tutorial berlambak tak siap lagi..ahaha.. Tetap kena balek jugak walau ape pun kan? huuu~
Alaaaa..cuti CNY nanti balek jugak lagi kan? rilex la..haha

No comments: