Tuesday, December 14, 2010

Type A+ =)

Assalamualaikum...

Huhu..blood test? Experiment yang paling aku nantikan. Tajuk experiment kali nih "Inheritance". Aku wat dua kali test sebab tak puas ati dengan result yg mula2. Darah aku kelihatan cair. So,cam tak best la kan.. aku mintak permission pada lecturer aku untuk wat lagi skali...haha.. Cucuk2 jari lagi dan kali nih darah banyak keluar. Yihaa! Jenis darah dapat dikenalpasti dalam experiment nih dengan melihat darah kita agglutinates kat antigen mane.. Antigen tuh da disediakan kat circle2 atas ketas yang diberikan..agak canggih ye di c2. Juz letak darah,then 'gaul2' (sukati aku je guna perkataan nih) dengan antigen tersebut. Then,tengok..darah korang agglutinates kat circle yang mane..
Indicator..
First test...


Second test
Darah saya ialah A+. + tuh menunjukkan saya Rhesus positive.

1 comment:

Azrine Razak said...

wah! kagumnye aku disitu! terror-terror..aku O+ve yek